Pukul 8.00 malam kami sudah mula gelisah mencari tempat kerana tidak sampai lagi,selain
menghadapi jamm di sungai buloh kerana ada pasar malam.Wan(bassist) pun pantas meluncur laju
untuk sampai di tesco kuala selangor dengan secepat mungkin.Komeng(Vocal) pun call ijat
(drummer) tanya dia dekat mana dah,dia dah sampai Tesco Kuala Selangor,Macam pelesit mamat
ni bawak kereta.ahaha.Kegelisahan malam tu dapat dilegakan sedikit kerana ijat(drummer)
dah sampai.
Tepat jam 8.30 malam.Tesco kuala selangor yang kami cari-cari akhirnya jumpa juga.
Alhamdulillah.Segala segugut pun hilang.ahaha.kami pun terus mencari parking dan terus
ke stage untuk berjumpa abang bobringgo suria fm untuk mengesahkan kami selamat
telah sampai.Alhamdulillah juga,kami sampai abang-abang crew tu masih tengah setting-setting
lagi,So kami pun bergerak ke Food court ditesco tu yang tak berapa jauh pun dari kawasan
karnival usahawan ni berlangsung.
Hampir setengah jam kami dekat food court tersebut akhir acara pada malam tu pun bermula.
opening malam tu band tonawarna selepas habis tonawarna malam tu,subculture pun muncul
dengan single terbaru mereka iaitu dilema dan 2 lagu lagi.Selepas habis subculture main
malam tu,akhirnya tiba giliran kami,mengikut perancangan kami malam tu nak main 4 lagu.
sebuah lagu baru iaitu Aku bUkan Boneka,tapi untuk menjimatkan masa,kami main 3 lagu sahaja.
opening lagu malam tu,Ku nanti.Lagu ku Nanti dekat nak habis,tali gitar komeng putus,walapun
baru 2 lepas ditukar,dalam keadaan yang macam nampak macho,manci roketts datang memberikan
gitar dia.Siap Pasangkan semua untuk komeng.Terima Kasih Manci.Habis sahaja ku nanti,kami
main lagu yang merupakan single pertama kami Hey kawan.lagu penutup kami malam tu ialah mimpi
yang semuanya akan giler berlari-lari kat stage tu..ahahahah..melayan..ahaha
Selepas kami perform malam tu,ada beberapa band lagi yang perform dan untuk mengingatkan balik
satu-satu keadaan,memang gila..ahaha.tapi antara band yang perform,The Roketts,classmates,
Projek Nadia,Studborn,Radar dan Mc pula Pada malam tu ialah abang bobringgo dan juriel Duta.
Perform malam tu habis lebih kurang 12.30 malam.Suasana Sungguh best.Orang-orang kuala Selangor
memang terbaik
Tuesday, May 03, 2011
Tesco Kuala Selangor(Suriarock Show Dan karnival Usahawan Malaysia)
Thursday, April 14, 2011
MIini Album Pertama Radar


Cover album yang korang tengok dekat atas ini merupakan buah tangan pertama daripada kami.Mini album tersebut mempunyai 3 buah lagu antaranya Hey Kawan,Ku Nanti dan Mimpi.Mini album tersebut mengambil masa hampir setahun untuk disiapkan kerana berbagai rintangan,dugaan dan sebagainya terpaksa dilalui.Alhamdulillah.Akhirnya kami dapat menyiapkan sepenuhnya,walaupun ia hanya senaskha mini album.Bagi Kami ia merupakan satu pengalaman yang baru kami laluinya.Syukur.Mini Album ini berharga RM 6.00 Sahaja(tidak termasuk kos penghantaran pos laju bagi kawasan luar kuala Lumpur).Bagi yang berada dikawasan kuala lumpur yang ingin dapatkannya,boleh hubungi kami terus melalui link yang kami sertakan dibahagian bawah,pihak kami akan cuba
untuk menghantar cd kepada anda mengikut masa,tempat yang telah ditetapkan.Selain itu cd kami juga boleh didapati melalui event-event yang kami sertai sekitar kuala lumpur atau luar kuala lumpur.
Lagu-lagu didalam mini album tersebut menceritakan bebagai kisah yang benar-benar kami lalui.kami berharap dan mendoakan mini album ini dapat diterima dengan baik oleh semua.Amin.Terima Kasih kepada semua yang selama ini banyak membantu kami,tunjuk ajar kami dan sebagainya dari berbagai segi.Terima kasih.I Love You.
SEDIKIT UCAPAN DARI KAMI UNTUK MINI ALBUM INI
SHAHRUL:Jutaan terima kasih kepada kedua ibubapa,adik beradik,kawan-kawan(HEY KAWAN)
dan kawan-kawan band lain yang banyak menyokong perjalanan seni saya sehingga
ke hari ini.
WAN :Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana masih berada disini utk
meneruskan perjuangan seni ini.Terima kasih juga kepada ibu bapa,keluarga
dan rakan-rakan yang banyak memberi sokongan..may god bless you amin
IJAT :Saya disini ingin mengucapkan jutaan penghargaan kepada ibu bapa dan
rakan-rakan terutamanya bekas band arwah bapa saya sang kancil.terima kasih
juga kepada julia,nurwanie hidayu,shima,fiqa,farahin dan banyak lagi yang
telah menyokong saya selama ini..i love you all muaahhh.
KOMENG :Syukur,Alhamdulillah kepada yang maha esa diatas kekuataan dan keringat yang
diberikan kepada hambamu ini untuk terus berkarya.Terima Kasih kepada
Kepada kedua ibubapa,keluarga,kawan-kawan yang telah banyak memberi sokongan
kepada saya selama ini.Tak Lupa juga kepada abang saya cepot(jinbara),
wan(akar) dan Abang Aidit Alfian yang banyak memberi ilmu dan inspirasi
untuk saya terus berkarya.Terima kasih.
NAK TAHU LEBIH LANJUT TENTANG RADAR?
BOLEH TERUS KUNJUNGI KE LINK YANG DISERTAKAN DIBAWAH INI.
www.facebook.com/radarmuzik
www.myspace.com/saturadar
Http://radarmuzik.blogspot.com
Wednesday, March 23, 2011
MERLIMAU.MELAKA
Petama sekali kami nak minta maaf banyak-banyak kerana lambat update blog radar ini,kerana
kesibukan yang membataskan kami menaip.Sorry kawan-kawan semua.So kita berbalik pada kisah radar
yang perform pada 05.03.2011 sabtu di Merlimau Melaka.kami bertolak ke melaka dari Kuala
Lumpur lebih kurang dalam jam 9.30 pagi.Pada hari tersebut aizat(drummer)radar tidak dapat ikot
sama ke Melaka kerana terpaksa berkerja,so komeng,wan,shahrul dan seorang kawan kami yang boleh
dikatakan crew,gps dan juga penghibur encah ikut sama kami ke melaka.Terima Kasih encah,bawak kami
jalan-jalan bandar melaka.ahahaha.
Sepanjang perjalanan komeng dan shahrul adalah antara yang paling aktif lawan tidur dibelakang.ahaha.
Pukul 10.30 pagi kami berenti di hentian seremban(kalau tak silap)untuk sarapan pagi.Pukul 11 kami
sambung semula perjalanan yang masih jauh kami rasakan.So komeng dan shahrul sambung semula mimpi-mimpi
yang tersentap kerana tadi.Jam hampir menunjukkan pukul 1.00 tengahari kami sudah berada dikawasan merlimau
yang dipenuhi bendera-bendera parti yang tak berapa hari tinggal hari mg'undi.Kami pun tercari-cari
tempat yang kami akan perform pada hari tersebut,kami telefon abang bobringgo bertanya tempat,dia kata
tak jauh dari kawasan kami ketika tu.Kami teruskan perjalanan.Akhirnya jumpa.Wow.Panasnya melaka.
Pukul 2.40 macam tu acara pun bermula hari tu dengan pembukaan persembahan hari tu dari Ana Raffali.Selepas
Ana Raffali,Mel Tonawarna,Ijam Silent Stage,Jazz Dzull Dan Selepas tu Radar.Radar perform last hari tu.
kami main 3 lagu iaitu hey kawan,ku nanti dan mimpi.Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik.walaupun
komeng agak berbulu dengan gitar dia yang kejap ada kejap tak ada sound dia.Apa-apa pun terima kasih kepada
semua yang support radar perform pada hari tersebut.Terima kasih kepada semua band,Abang bobringgo(mc Pada
tersebut.Best bang)semua yang terlibat menjayakan karnival sukan ini dengan jayanya.Terima Kasih.Terima Kasih.
kesibukan yang membataskan kami menaip.Sorry kawan-kawan semua.So kita berbalik pada kisah radar
yang perform pada 05.03.2011 sabtu di Merlimau Melaka.kami bertolak ke melaka dari Kuala
Lumpur lebih kurang dalam jam 9.30 pagi.Pada hari tersebut aizat(drummer)radar tidak dapat ikot
sama ke Melaka kerana terpaksa berkerja,so komeng,wan,shahrul dan seorang kawan kami yang boleh
dikatakan crew,gps dan juga penghibur encah ikut sama kami ke melaka.Terima Kasih encah,bawak kami
jalan-jalan bandar melaka.ahahaha.
Sepanjang perjalanan komeng dan shahrul adalah antara yang paling aktif lawan tidur dibelakang.ahaha.
Pukul 10.30 pagi kami berenti di hentian seremban(kalau tak silap)untuk sarapan pagi.Pukul 11 kami
sambung semula perjalanan yang masih jauh kami rasakan.So komeng dan shahrul sambung semula mimpi-mimpi
yang tersentap kerana tadi.Jam hampir menunjukkan pukul 1.00 tengahari kami sudah berada dikawasan merlimau
yang dipenuhi bendera-bendera parti yang tak berapa hari tinggal hari mg'undi.Kami pun tercari-cari
tempat yang kami akan perform pada hari tersebut,kami telefon abang bobringgo bertanya tempat,dia kata
tak jauh dari kawasan kami ketika tu.Kami teruskan perjalanan.Akhirnya jumpa.Wow.Panasnya melaka.
Pukul 2.40 macam tu acara pun bermula hari tu dengan pembukaan persembahan hari tu dari Ana Raffali.Selepas
Ana Raffali,Mel Tonawarna,Ijam Silent Stage,Jazz Dzull Dan Selepas tu Radar.Radar perform last hari tu.
kami main 3 lagu iaitu hey kawan,ku nanti dan mimpi.Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik.walaupun
komeng agak berbulu dengan gitar dia yang kejap ada kejap tak ada sound dia.Apa-apa pun terima kasih kepada
semua yang support radar perform pada hari tersebut.Terima kasih kepada semua band,Abang bobringgo(mc Pada
tersebut.Best bang)semua yang terlibat menjayakan karnival sukan ini dengan jayanya.Terima Kasih.Terima Kasih.
UPSI.Tanjung Malim
*Minta maaf banyak-banyak lewat update*
Pada 25.02.2011 jumaat malam.kami berada di UPSI Tanjung Malim untuk berakustik sempena program tahunan UPSI.
Kami bergerak ke tanjung malim lebih kurang dalam pukul 8.30 malam,agak begitu lewat kerana dari masa
yang kami setkan kerana masalah tunggu-menunggu.So kami ambil keputusan untuk pergi terus ke tanjung malim.
Redah saja,yakin boleh.Haha.Kami sampai di tanjung malim lebih kurang jam 9.50 itu termasuk masa
tersesat jalan tu.hahah.Kami pun hubungi abang bobringgo untuk tanya lokasi perform hari tu,kerana UPSI
begitu banyak dikawasan tu.So kami tak tahu yang mana satu.Abang bob tunggu kami disatu simpang dikawasan
tersebut,Alhamdulillah kami pun jumpa abang bob dan ikot kereta dia dari belakang.
Akhirnya pukul 10.30 malam kami sampai di UPSI.Maaf Semua kami terlewat kerana kesesatan mencari jalan
datang ke UPSI.Kehadiran kami malam tu disambung baik oleh semua dari pintu kereta lagi.Terima Kasih.
Terima Kasih.Kami Semua Dibawah ke Khemah artis yang disediakan dibahagian tepi stage.Sampai saja dikhemah
tersebut sengugut mula datang iaitu debar-debar..ahaha..mana taknya orang ramai malam tu.Komeng antara orang
yang akan selalu berfikir banyak kerana dia kena bercakap.ahaha.JAGA-JAGA.ahaha
Opening malam tu ialah Mel tonarwarna(Vocal kau best mel).selepas tu ada sebuah band,kami tak ingat kerana
ketika ni kami sedang merayau-rayau dikawasan tu yang ada jual macam-macam.Aizat dengan wan awal-awal dah
hilang hari tu,komeng dengan shahrul geng rayau ke lain pulak.Wow besarnya kawasan dia,lemah lutut,dia pun
M dia Setiap sudut kawasan tu ada.giler best..hehehe.Kami kembali je ke stage manci band Roketts ready nak
perform.Selepas Manci perform malam tu.Nama Radar pun dijemput naik oleh Abang Bobringgo malam tu yang merupakan
MC malam tu.kami naik setup semua,lagu opening hari tu ialah lagu hey kawan yang merupakan single pertama
daripada kami.Selepas itu lagu Ku Nanti Dan Mimpi.Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik,Terima Kasih
Abang Soundman dan UPSI terutama sekali yang part corus lagu hey kawan tu nyanyi sama-sama.Terima Kasih.
Selepas Saja kami habis perform malam tu.Jazz Dzull menjadi penutup majlis tersebut dengan vocal yang dasyat.
Pakcik ni kami respect masa nyanyi lagu A Feel Goof..hahah.terbaik.Selepas sahaja Jazz Dzull habis perform,Kami
Semua dan yang lain-lain dijemput ke dewan,kerana ada sedikit jamuaan yang disediakan kepada kami.UPSI memang
terbaik la.bak kata kami masa makan tu.Sambal Udang ni terbaik wokk..hehehe.Terima kasih banyak-banyak UPSI.
Kita jumpa lagi.Jangan lupa invite radar perform lagi.Love You.Sekian Terima Kasih.
Pada 25.02.2011 jumaat malam.kami berada di UPSI Tanjung Malim untuk berakustik sempena program tahunan UPSI.
Kami bergerak ke tanjung malim lebih kurang dalam pukul 8.30 malam,agak begitu lewat kerana dari masa
yang kami setkan kerana masalah tunggu-menunggu.So kami ambil keputusan untuk pergi terus ke tanjung malim.
Redah saja,yakin boleh.Haha.Kami sampai di tanjung malim lebih kurang jam 9.50 itu termasuk masa
tersesat jalan tu.hahah.Kami pun hubungi abang bobringgo untuk tanya lokasi perform hari tu,kerana UPSI
begitu banyak dikawasan tu.So kami tak tahu yang mana satu.Abang bob tunggu kami disatu simpang dikawasan
tersebut,Alhamdulillah kami pun jumpa abang bob dan ikot kereta dia dari belakang.
Akhirnya pukul 10.30 malam kami sampai di UPSI.Maaf Semua kami terlewat kerana kesesatan mencari jalan
datang ke UPSI.Kehadiran kami malam tu disambung baik oleh semua dari pintu kereta lagi.Terima Kasih.
Terima Kasih.Kami Semua Dibawah ke Khemah artis yang disediakan dibahagian tepi stage.Sampai saja dikhemah
tersebut sengugut mula datang iaitu debar-debar..ahaha..mana taknya orang ramai malam tu.Komeng antara orang
yang akan selalu berfikir banyak kerana dia kena bercakap.ahaha.JAGA-JAGA.ahaha
Opening malam tu ialah Mel tonarwarna(Vocal kau best mel).selepas tu ada sebuah band,kami tak ingat kerana
ketika ni kami sedang merayau-rayau dikawasan tu yang ada jual macam-macam.Aizat dengan wan awal-awal dah
hilang hari tu,komeng dengan shahrul geng rayau ke lain pulak.Wow besarnya kawasan dia,lemah lutut,dia pun
M dia Setiap sudut kawasan tu ada.giler best..hehehe.Kami kembali je ke stage manci band Roketts ready nak
perform.Selepas Manci perform malam tu.Nama Radar pun dijemput naik oleh Abang Bobringgo malam tu yang merupakan
MC malam tu.kami naik setup semua,lagu opening hari tu ialah lagu hey kawan yang merupakan single pertama
daripada kami.Selepas itu lagu Ku Nanti Dan Mimpi.Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik,Terima Kasih
Abang Soundman dan UPSI terutama sekali yang part corus lagu hey kawan tu nyanyi sama-sama.Terima Kasih.
Selepas Saja kami habis perform malam tu.Jazz Dzull menjadi penutup majlis tersebut dengan vocal yang dasyat.
Pakcik ni kami respect masa nyanyi lagu A Feel Goof..hahah.terbaik.Selepas sahaja Jazz Dzull habis perform,Kami
Semua dan yang lain-lain dijemput ke dewan,kerana ada sedikit jamuaan yang disediakan kepada kami.UPSI memang
terbaik la.bak kata kami masa makan tu.Sambal Udang ni terbaik wokk..hehehe.Terima kasih banyak-banyak UPSI.
Kita jumpa lagi.Jangan lupa invite radar perform lagi.Love You.Sekian Terima Kasih.
Monday, February 21, 2011
RADAR DI STUDIO(RADAR STUDIO RECORD)
Pada 19.2.2011 sabtu kami distudio radar digombak.Misi pertama hari ni ialah kemas studio.1.30 tengahari
shahrul(gitar)dah sampai distudio.Komeng dan wan agak kelewatan sedikit kerana ada kerja sikit dengan
keluarga masing-masing.Pukul 2 lebih komeng sampai bawak langsir diikuti wan selang beberapa belas minit
kemudian.Komeng sampai 80 peratus dah siap kemas hari tu yang dibuat oleh shahrul dan ijat(drummer).Terima
Kasih ye.Yang peliknya petang tu macam mana shahrul yang kecik ni boleh angkat meja yang sebesar alam tu,
dia alihkan ke bahagian hadapan.sorang-sorang pulak tu.Ijat pun tertanya-tanya juga.Kuat betul budak kecik umur
tua ni.ahahahaha.Apa-apa pun terima kasih rol.Cantik kau susun M gitar komeng dengan M bass wan dan
rak untuk sangkut gitar-gitar tu.komeng Sampai petang tu terus pasang langsir dan wan pulak sampai petang tu
terus vacum kapet-kapet semua.
Selesai je kemas petang tu,lebih kurang pukul 3.40 petang.Kami pun relaks sekejap sambil
sesi memaksa ijat pergi beli minum petang.Akhirnya dia pergi beli juga.Terima Kasih jat.
Sambil minum-minum petang hari tu,kami pun bincang-bincang untuk nak update studio ni sikit-sikit
antaranya cat,2 bijik spaker besar lagi untuk vocal,rak dinding untuk barang-barang,whitebord jadual,
tambah span telur lagi,wayaring dan kalau ada rezeki lebih kami nak cari sebijik pc yang boleh buat recording
sendiri.Itu impian kami.Doa-doakan.Amin.
4.20 petang kami practis untuk susunan lagu baru AKU BUKAN BONEKA dan Sebuah lagi lagu baru yang masih kami
rahsiakan.Tunggggguuuuuu..So sesi practis hari tu habis pada pukul 6.30 petang.
P.S - 25.2.2011 Jumaat malam kami akan perform di UPSI TANJUNG MALIM.Kepada yang
berhampiran jangan lupa jumpa kami sana.Sekian Terima
shahrul(gitar)dah sampai distudio.Komeng dan wan agak kelewatan sedikit kerana ada kerja sikit dengan
keluarga masing-masing.Pukul 2 lebih komeng sampai bawak langsir diikuti wan selang beberapa belas minit
kemudian.Komeng sampai 80 peratus dah siap kemas hari tu yang dibuat oleh shahrul dan ijat(drummer).Terima
Kasih ye.Yang peliknya petang tu macam mana shahrul yang kecik ni boleh angkat meja yang sebesar alam tu,
dia alihkan ke bahagian hadapan.sorang-sorang pulak tu.Ijat pun tertanya-tanya juga.Kuat betul budak kecik umur
tua ni.ahahahaha.Apa-apa pun terima kasih rol.Cantik kau susun M gitar komeng dengan M bass wan dan
rak untuk sangkut gitar-gitar tu.komeng Sampai petang tu terus pasang langsir dan wan pulak sampai petang tu
terus vacum kapet-kapet semua.
Selesai je kemas petang tu,lebih kurang pukul 3.40 petang.Kami pun relaks sekejap sambil
sesi memaksa ijat pergi beli minum petang.Akhirnya dia pergi beli juga.Terima Kasih jat.
Sambil minum-minum petang hari tu,kami pun bincang-bincang untuk nak update studio ni sikit-sikit
antaranya cat,2 bijik spaker besar lagi untuk vocal,rak dinding untuk barang-barang,whitebord jadual,
tambah span telur lagi,wayaring dan kalau ada rezeki lebih kami nak cari sebijik pc yang boleh buat recording
sendiri.Itu impian kami.Doa-doakan.Amin.
4.20 petang kami practis untuk susunan lagu baru AKU BUKAN BONEKA dan Sebuah lagi lagu baru yang masih kami
rahsiakan.Tunggggguuuuuu..So sesi practis hari tu habis pada pukul 6.30 petang.
P.S - 25.2.2011 Jumaat malam kami akan perform di UPSI TANJUNG MALIM.Kepada yang
berhampiran jangan lupa jumpa kami sana.Sekian Terima
VIDEO KLIP
16.02.2011 Rabu Radar telah dipanggil shot video klip untuk muzik aktif siaran 180 di astro
oleh Rtm.Alhamdulillah.syukur sangat rasanya kerana ini merupakan satu landasan dan peluang
yang diberikan kepada kami pada tahun 2011 ini.Syukur Sekali lagi.So dibawah ini merupakan
coret-coret dari mula hingga berakhirnya video klip dijalankan..
6.45 Pagi :Kami bergerak ke hartamas tempat yang telah diberitahu oleh PR(Dilla) untuk
makan pagi,make up dan chek baju-baju kami disana.
7.30 Pagi :kami sampai direstoran pelita hartamas pagi tu.Tiba-tiba dapat call tempat
perjumpaan pagi tu bertukar ke restoran shafiz corner yang tak jauh dari pelita.
so kami pun bergerak ke sana..
7.35 Pagi :Kami sampai di shafiz corner dan diminta sarapan pagi tu dengan segera kerana
takot terlewat ke lokasi shot video klip dikajang.
8.00 Pagi :Selesai Saja sarapan kami pagi tu.Kami diminta untuk chek baju.so ada beberapa baju
tak boleh digunakan.Ijat(Drummer)punya pakaian paling baju direject bagi tu.
Komeng(vocal)punya seluar pun banyak tak boleh dipakai.
8.20 Pagi :Kami semua diminta naik ke pejabat untuk makeup dan tukar pakaian.
8.40 Pagi :kami dan crew semua bertolak ke kajang tempat video klip pertama akan dijalan.
kami ke kajang diberi pilihan untuk pergi naik kereta sendiri atau van yang
telah disediakan.So kerana barang-barang yang banyak bergerak naik kereta sendiri
11.00pagi :kami sampai di kajang perdana dan shot video klip pertama hari tu ialah lagu
HEY KAWAN.Alhamdulillah.Walaupun agak sedikit kurang selesa hari kerana
perlu berlakon depan camera.Apa-apa pun ini satu lagi pengalaman baru yang kami
pelajari dan lalui
12.45tghari:Video klip lagu HEY KAWAN tamat dan selamat direcordkan.kami pun diminta
bergerak ke satu kawasan yang tidak berapa jauh dari situ untuk video klip lagu
seterusnya iaitu KU NANTI.
12.50Tghari:Tukar baju dan dimakeupkan untuk Shot video klip lagu
KU NANTI. Cuaca hari tu agak begitu
panas.Apa-apa pun Alhamdulillah video klip ini berjalan dengan baik
1.45tghari :Makan Tengahari.Kami semua bergerak ke tempat yang
diberitahukan iaitu Sate kajang.
2.30Petang :Selesa makan petang tu.kami semua diminta ke lokasi seterusnya
untuk lagu MIMPI dan juga sambung video klip lagu KU NANTI.
3.00Petang :Shot Video klip lagu ke 3 petang tu dijalan.
Pada mulanya cuaca agak baik petang tu.Tiba-
tiba hujan pun turun.walapun tidak berapa lebat.Tapi serba-Sedikit
mengganggu shot video klip hari tu.
4.30Petang :kami beralih ke lokasi yang tidak jauh dari kawasan tu,
untuk shot video lagu MIMPI lagi..
5.30petang :Sekali lagi kami beralih lokasi untuk sambungan shot video klip lagu KU NANTI..
6.20Petang :Alhamdulillah.Selesai shot hari tu dengan baik dan jayanya.
6.45petang :Dalam keadaan yang sudah lunyai dan mantoi kami pun
bergerak pulang ke Studio kami digombak.
7.15petang :Selamat sampai distudio,turun barang-barang semua.
Kami pulang ke rumah masing-masing.
P.S-Terima Kasih kepada semua yang telah terlibat menjayakan video
klip ini dari awal hinggalah berakhir shot video klip ini.Terutamanya Abang Bob
Ringgo,Dilla(PR),Director,crew-crew,makeup artis dan jibong(Lelaki
yang menyelang cinta komeng).Jutaan Terima Kasih juga kepada RTM kerana memberi
RADAR ruang,peluang dan satu pengalaman yang baru kepada RADAR.Terima
kasih.Jangan lupakan Saksikan video klip RADAR di Muzik Aktif
channel 180 di astro.Sekian Terima kasih.I Love You..
oleh Rtm.Alhamdulillah.syukur sangat rasanya kerana ini merupakan satu landasan dan peluang
yang diberikan kepada kami pada tahun 2011 ini.Syukur Sekali lagi.So dibawah ini merupakan
coret-coret dari mula hingga berakhirnya video klip dijalankan..
6.45 Pagi :Kami bergerak ke hartamas tempat yang telah diberitahu oleh PR(Dilla) untuk
makan pagi,make up dan chek baju-baju kami disana.
7.30 Pagi :kami sampai direstoran pelita hartamas pagi tu.Tiba-tiba dapat call tempat
perjumpaan pagi tu bertukar ke restoran shafiz corner yang tak jauh dari pelita.
so kami pun bergerak ke sana..
7.35 Pagi :Kami sampai di shafiz corner dan diminta sarapan pagi tu dengan segera kerana
takot terlewat ke lokasi shot video klip dikajang.
8.00 Pagi :Selesai Saja sarapan kami pagi tu.Kami diminta untuk chek baju.so ada beberapa baju
tak boleh digunakan.Ijat(Drummer)punya pakaian paling baju direject bagi tu.
Komeng(vocal)punya seluar pun banyak tak boleh dipakai.
8.20 Pagi :Kami semua diminta naik ke pejabat untuk makeup dan tukar pakaian.
8.40 Pagi :kami dan crew semua bertolak ke kajang tempat video klip pertama akan dijalan.
kami ke kajang diberi pilihan untuk pergi naik kereta sendiri atau van yang
telah disediakan.So kerana barang-barang yang banyak bergerak naik kereta sendiri
11.00pagi :kami sampai di kajang perdana dan shot video klip pertama hari tu ialah lagu
HEY KAWAN.Alhamdulillah.Walaupun agak sedikit kurang selesa hari kerana
perlu berlakon depan camera.Apa-apa pun ini satu lagi pengalaman baru yang kami
pelajari dan lalui
12.45tghari:Video klip lagu HEY KAWAN tamat dan selamat direcordkan.kami pun diminta
bergerak ke satu kawasan yang tidak berapa jauh dari situ untuk video klip lagu
seterusnya iaitu KU NANTI.
12.50Tghari:Tukar baju dan dimakeupkan untuk Shot video klip lagu
KU NANTI. Cuaca hari tu agak begitu
panas.Apa-apa pun Alhamdulillah video klip ini berjalan dengan baik
1.45tghari :Makan Tengahari.Kami semua bergerak ke tempat yang
diberitahukan iaitu Sate kajang.
2.30Petang :Selesa makan petang tu.kami semua diminta ke lokasi seterusnya
untuk lagu MIMPI dan juga sambung video klip lagu KU NANTI.
3.00Petang :Shot Video klip lagu ke 3 petang tu dijalan.
Pada mulanya cuaca agak baik petang tu.Tiba-
tiba hujan pun turun.walapun tidak berapa lebat.Tapi serba-Sedikit
mengganggu shot video klip hari tu.
4.30Petang :kami beralih ke lokasi yang tidak jauh dari kawasan tu,
untuk shot video lagu MIMPI lagi..
5.30petang :Sekali lagi kami beralih lokasi untuk sambungan shot video klip lagu KU NANTI..
6.20Petang :Alhamdulillah.Selesai shot hari tu dengan baik dan jayanya.
6.45petang :Dalam keadaan yang sudah lunyai dan mantoi kami pun
bergerak pulang ke Studio kami digombak.
7.15petang :Selamat sampai distudio,turun barang-barang semua.
Kami pulang ke rumah masing-masing.
P.S-Terima Kasih kepada semua yang telah terlibat menjayakan video
klip ini dari awal hinggalah berakhir shot video klip ini.Terutamanya Abang Bob
Ringgo,Dilla(PR),Director,crew-crew,makeup artis dan jibong(Lelaki
yang menyelang cinta komeng).Jutaan Terima Kasih juga kepada RTM kerana memberi
RADAR ruang,peluang dan satu pengalaman yang baru kepada RADAR.Terima
kasih.Jangan lupakan Saksikan video klip RADAR di Muzik Aktif
channel 180 di astro.Sekian Terima kasih.I Love You..
Label:
VIDEO KLIP
Subscribe to:
Posts (Atom)