Saturday, January 23, 2010

Radar Sang Perawan


16/01/2010 Sabtu
Anggota Radar Komeng,ijat,wan dan 2 lagi rakan kepada band radar,Bunteh dan Angah bergerak ke Teratak Angah Di Kg Kemensah Ulu Klang,untuk aktiviti mingguan radar,tak praktis,perform atau mandi-manda,itulah aktiviti mingguan dorang.hahahah.itulah dorang tade awek,tade masa untuk mencari,aktiviti mandi-manda petang tu memang seronok,macam-macam adegan ada,jatuh kerusi,tarzan Malaya yang baru jumpa air,campak mencampak sesame sendiri tu biasa,dah boleh dikotegorikan sebagai rusa masuk Bandar..huhu.Aktiviti petang tu berakhir dalam pukul 6 setengah petang,habis salin-salin baju semua,kami semua bergerak ke satu tempat memancing yang diberi nama Joran Terjun,tempat filem Baik punya cilok berlakon,kami minum petang kat situ,sambil dihidangkan Meegi Sup yang menambat selera petang tu.Cuaca Petang tu agak damai dan tenang,membuat masing-masing bagai dibuai pejalanan hidup yang indah-indah,suasana magrib sudah hampir menyeliputi kehidupan seharian kami.Kami habis makan dan minum,kami terus bergerak balik dengan pantas,sebab pukul 9 malam kami ada praktis untuk perform keesokkan harinya di Plaza Alam Sentral Shah Alam.Jadi itulah aktiviti Radar pada minggu ni.Jumpa Lagi..Selamat beramal..

CERITA DIBALIK PLAZA ALAM SENTRAL.


09/01/2010 SABTU,Kami Dijemput Mengadakan persembahan sempena Com-It Fair Di plaza alam Sentral Shah Alam.Pada Hari jumaat tu, Wan dan Shahrul ,merupakan orang yang paling lemau sebab dah perform dulu untuk majlis tempat kerja mereka, IJN(PADAN MUKA KORANG)..hahahah..Wan dan Shahrul habis perform pukul 9 malam lebih kurang macam tu,terus bergerak ke rumah Uncle Ghani,merupakan ayah kepada drummer Radar iaitu Aizat,Rumah merangkap studio kepada Radar & merupakan tempat rasmi perjumpaan dan praktis kumpulan ni. Kami berborak-borak,terus bergerak ke Kama Studio untuk praktis sempena persembahan di Plaza Alam Sentral keesokan harinya,habis praktis malam tu lebih kurang dalam pukul 12,kami terus balik semula ke RADARSTUDIO.Dengan kelaparan yang melanda,kami singgah sebentar makan di Kedai mek berhadapan dengan RADARSTUDIO,Habis-Habis makan,semua mula dibuai bantal busuk masing-masing..hahahaha..Terutama sekali Shahrul,muka dah macam kena cari Ah-Long..hahahaah..Wan,balik tidur rumah dia,takot tidur kat studio,tak boleh tidur,(hahahha)..alasan..sebenarnya,botol susu lupa bawak...Masuk je studio,Shahrul terus hanyut dibuai mimpi.Komeng dengan Ijat mengalami masalah buatan orang...tak boleh tidur(AWEK SERU)..hahaha..Tak la komeng dengan Ijat Single lagi..hehehehe..layan punya layan,dah pukul 3 pagi,komeng dengan ijat masih tak boleh tidur,last-last ambek jalan pintas,komeng dengan ijat lesap sekali lagi,keluar minum kat kedai mek,yang diangkat sebagai idola masakan oleh kawan kami Banteh(ANAK MAK). Keesokkan harinya, kami semua bangun awal pagi jugak time tu...Siap-siap pergi sarapan kat kedai depan tu(Ijat dengan Komeng Tak mandi lagi time ni..)Borak punye borak, jam dah pukul 11:30, kami pun pulang dan bersiap untuk persembahan...(Ijat paling lembab,macam perempuan bersiap!). Kami pun berangkat ke Plaza Alam Sentral Shah Alam...Setibanya disana, (Mak Aih...Ramainye perempuan!)kitorang pun ape lg, masing2 dengan cover macho gaye tersendiri...hehehe...kami start perfoms dalam kul 4:15 mcm tu...Dimulakan dengan intro,Lagu Mimpi, Ku Nanti, All The Small Things(Cover/Blink182), dan diakhiri dengan lagu Single pertama kami iaitu Hey Kawan...Alhamdulillah..semua berjalan dengan lancar walaupun ade cacatnye sikit...Kami pun balik selepas perfoms...Shahrul pula menyambung semula tidurnya yang tergantung semalam.....

Monday, January 18, 2010

Luahan Kami.Fikirkanlah?


Banyak perkara kadang-kala membutohkan kita untuk kita kehadapi..
banyak perkara kadang-kala menghentikan langkah kita untuk maju kehadapan
Banyak perkara kadang-kala lebih busuk dari kentot yang cibai dari lubang bontot,dubur dan jubo dll...
Banyak perkara kadang-kala dalam persahabatan boleh menjadi racun yang terlalu bisa pada mula bagai madu yang manis dijiat-jilat sambil ketawa gembira bagai monyet dapat pisang.
Banyak perkara kadang-kala terpaksa dan dipaksa untuk mengikut telunjok,dijolok dengan angka-angka yang begitu besar nilainya tapi terlalu hina dari banyak segi yang tak dapat kita lihat dan tak ternilai hinanya.
Banyak perkara kadang-kala manusia terpaksa menjadi duri,dalang,jalang dan sebagainya untuk mendapat apa yang dimahu,asal tekaknya basah bagai dibasahkan dengan air manisan di panas terik,tapi orang lain terseksa dengan apa telah dia lakukan.

Wednesday, January 13, 2010

Siapakah RADAR..???






Radar bermula pada tahun 2009, terdiri daripada empat anak muda yang berasal daripada Kuala Lumpur iaitu Komeng(Vocalist & Rhythm), Sharul(Lead Guitar), Wan(Bassist), & Ijat(Drummer).Kumpulan ini pada asalnya merupakan gabungan diantara 2 kumpulan iaitu Kabus Pagi & Soul of Fusion.Oleh disebabkan mereka masih mempunyai minat yang mendalam terhadap muzik, mereka bersepakat untuk menubuhkan sebuah kumpulan yang baru kini diberi nama Radar.

Radar menjadikan Allahyarham Tan Sri P.Ramlee, Allahyarham Sudirman,
Meet Uncle Hussain, Hujan, Bittersweet, J-rock, Jinbara, Amy Search, Ella, Spider, M.Nasir, Allahyarham Loloq, Aidit Alfian & ramai lagi artis Tanah Air kita sebagai idola kami. Selain itu juga kami manjadikan Muse, Good Charlotte, Guns & Roses, The Beatles, The Strokes, Nirvana, Blink 182, Greenday, My Chemical Romance, serta ramai lagi sebagai idola luar Negara kami.

Kini Radar telah menyiapkan satu Single pertama mereka iaitu Hey Kawan dimana lagu ini diilham berdasarkan pengalaman masing-masing yang lalu bersama kumpulan kami sebelum tertubuhnya Radar. Proses recording kami yang pertama telah dijalankan di Erfan Studio & Wan Akar(Kid) bertindak sebagai sound enginnering.
Kami telah diberi tunjuk ajar sedikit sebanyak dari Wan Akar, Aidit Alfian & Cepot Jinbara mengenai projek pertama kami ini(Single).

Kami mengharapkan projek single pertama ini(Hey Kawan) dapat diterima oleh seluruh pendengar Muzik Tanah Air. Oleh itu, kami berharap agar semua warga Malaysia dapat menyokong industri muzik tanah air & juga saling membantu industri muzik tanah air kita lagi. Sekian terima kasih dari kami R.A.D.A.R.