Friday, August 20, 2010

Ramadan Dan Hari-Hari yang penuh dengan aktiviti

Pertama Sekali kami menarik nafas panjang Tuhan berikan kami nafas untuk berpuasa pada tahun ni lagi,Sepanjang 2009-2010 berbagai rintangan yang kami tempuh dan juga ujian yang kami hadapi dengan senyuman.

Kini Pejam celik-Pejam celik Tahun 2010 akan berakhir pula.oklah Sepanjang bulan puasa ni juga Radar sibuk dengan lagu baru,recording dan komeng meniaga di Bazar Ramadan Greenwood(ROTI JOHN JINBARA).Jadi kalau ada yang terserempah dibazar tersebut bolehlah singganh beli dan rasa.

Baru-baru ni juga shahrul(Gitaris) radar doktor suspek dia kena denggi,kesian dia.Kami Harap dia cepat sembuh,jadi bolehlah sambung track-track gitar yang masih belum siap.Semoga Engkau Cepat sembuh wei rul..Amin.

Last.Jangan lupa nantikan lagu-lagu terbaru Radar selepas raya ini dengan lebih fast dan lebih menyetuh perasaan.haha.Sekian Terima Kasih.

Sunday, July 18, 2010

RECORDING TIME

SEMEMTARA TUNGGU PART MASING-MASING NILAH KERJA DORANG NI

KOMENG:PART MANA KAU NAK TAMBAH TRCK GITAR NIE LAGI RUL
SHAHRUL:BELAKANG LAGI,HA,PART TU.
KOMENG:OK
KOMENG:SINI TEMPAT AKU AKAN MASUK VOCAL,MIC TAK PASANG LAGI

MALAM TU SEMUA MAKAN MAGGIE CUP JE,LAPAR.MAHU TAK LAPAR
5-7 JAM BETAPA DALAM STUDIO TU

TENTERA BELUM STARS KERJA LAGI NIE

TIME BUAT TRACK GITAR

Happy Befday- Aizat(Drummer Radar).

INILAH ORANG-ORANG YANG TELAH MERANCANG SAMBUTAN BEFDAY NI-HAPPY BEFDAY JAT


INILAH RUPANYA BILA SI KOMENG SIMBAH TEPUNG.SORI JAT.

Tuesday, July 13, 2010

Gambar

Cerita Di Kedai Kopi

A :Kau buat itu sama juga,sebab,orang tahu siapa dia dan siapa yang lagi bagus
Kami:Dengar(Sambil Senyum)
A :Last-Last siapa juara,bukan dia.Mestilah penyanyi asal tu
Kami:Senyum,betul juga bila kami pikir.
A :kau sebok nak nyanyi dan lirik macam indon.Habis diri kau nak jadi apa?
Kami:Diam.Banyak ilmu dapat malam tu(dalam hati kami)
A :kata melayulah,yang kau sebok nak jadi macam indon buat ape.KAPAN-KAPAN,BISA-BISA
Kami:Diam,betul juga tu,semenjak indon masuk sini,pastu kita bangun untuk lawan,
Tapi kita pulak nak jadi macam mereka,sedangkan mereka dah guna dah,
ape yang sedang kita sedang sebokkan.
A :Korang buat je,buat sampai bagus
Kami:Terima Kasih bang
A :Nanti ada benda yang korang akan tembusi juga.tak tahu,tanya je saya,saya
tak kisah dan boleh je berkongsi dengan awak semua
Kami:Terima Kasih bang.

Monday, July 12, 2010

Dataran Petaling Jaya+Perform

Pada 10 Julai 2010 bersamaan hari sabtu,Radar dijemput perform di Dataran Petaling Jaya sempena Selangor Muzik Entravaganza 2010.Jadi Kami diberitahu kami perlu berada disana pada pukul 7 petang,jadi pada petang tu kami sampai disana agak lewat kerana hujan turun begitu lebat dan Shahru(Gitar) dan Wan(Bassist) pulak kerja.Kecuali Komeng dengan Ijat free pada hari tersebut..Jadi kena tunggulah dorang balik kerja pukul 4 petang,yang membuat dorang sampai lambat.Sebab hujan petang tu.Dorang dari ofis kena balik rumah dulu,siap-siap baru jumpa distudio Radar di Gombak...

Pukul 7 baru kami bergerak ke PJ,harapan Hari tu tadelah jalan jam.sekali sangkut kejap dekat bangsar.Kami dah risau dah.Takot orang tunggu-tunggu kami,jadi komeng dengan kadar segera telefon organizer di Dataran Petaling Jaya iaitu encik Eddie,untuk bagitahu kami mungkin akan sampai lewat sedikit.Alhamdulillah Lepas je jalan Bangsar jalan dah ok sikit,cuma nak masuk ke dataran P.J tu je agak slow.Sebab hujan mula turun dengan lebat balik..

Alhamdulillah.Kami sampai di Dataran Petaling Jaya dalam pukul 8 malam,hujan agak lebat lagi time nie,kami parking di back stage,terus turun barang bawak ke stage,jadi dekat sana adalah 2,3 crew yang kami kenal,lega rasa.show pun belum stars lagi,sebab hujan.Syukur Jugak malam tu,hujan dah mula slow sikit-sikit.akhirnya time kami sound chek pukul 9 malam,hujan pun berenti.alhamdulillah lagi.

Pada Pukul 9.45 malam kami pun di jemput untuk perform.Opening malam tu dengan lagu single pertama Radar berjuduh"HEY KAWAN"..agak cuak-cuak jugak time perform tu,stage punya la besar giler,sound memang best.Syukur..Lagu kedua malam tu.Kami main lagu berjuduh "KU NANTI",yang merupakan single kedua Radar.Penutup malam tu kami main lagu baru,tajuk dia "MIMPI"crow dah naik giler dah,jerit-jerit.dengan basah-basah pandang lagi lepas hujan.hehehe..memang best..Puas..Terima Kasih semua yang datang malam tu,yang lain joget bersama,organizer dan Majlis Perbandaran Petaling Jaya.tq

Sunday, July 04, 2010

Cerita 26-06-2010

Pertama sekali kami memohon maaf sebab lambat post cerita ni.Sorilah ye.kami betul-betul bz dengan kerja masing-masing.Berbalik pada cerita,pada 26-06-2010(sabtu)kami ada perform di D'STUDIO CAFE DI DESA PETALING Setelah sebulan kami berehat kerana bapa kepada drummer Radar(aizat),telah Meninggal dunia pada 22-05-2010,pada terikh tersebut juga,kami ada perform di Setiawangsa,jadi kami terpaksa batalkan.Kini hampir sebulan lebih bapa kepada drummer Radar,meninnggal dunia,jadi sama-samalah kita hadiahkan Al-Fatihah,semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalanganan orang-Orang yang beriman.Amin..

Pada 26-6 kami bergerak pada pukul 1.30 petang ke Desa Petaling,sebab mengikut MAB yang disediakan,Wan(BASSIST)cakap dia tahu dekat mana,jadi comformlah tu.Kami pun bergerak hari tu 5 orang,sorang lagi adalah kawan kepada Radar.Sampai di Desa Petaling dalam pukul 2 petang,kami sampai-sampai tengok adalah budak-budak band lain dekat situ,ramailah juga.sementara menunggu untuk undian kami pun lepak minum-minum dan sembang yang diselang-selikan dengan lawak jenaka si e-jat(DRUMMER).Hari tu kena main 3 lagu je.Pastu pulak kami main no 3.Alhamdulillah,dapat main awal.Lagi pun komeng(VOCAL) kena gerak awal ke RTM(RENTAK JUARA)ada kerja dengan JINBARA.Dengan jumlah lagu yang telah ditetapkan.alhamdulillah,tak perlulah kami menunggu lama.Hari tu kami opening dengan intro+Hey Kawan,mula-mula nak mula tu,crow memang tade,memang agak risaulah.Tapi Alhamdulillah.Kami main je intro tu dan komeng(Vocal)cakap serba-sedikit terima kasih kepada D'STUDIO CAFE panggil RADAR main hari tu.awal-awal lagi pun kami ada masalah sedikit dengan effect,bukan effect Shahrul(gitar) je,effect-effect komeng(vocal/gitar) sekali tak menyala.Mungkin power tak support kot.Tanpa Kami buang masa,kami terus main hey kawan selepas intro tu.Dalam Tak sedar dan feel yang melayang,Sedar-sedar crow dan penuh dekat depan.Korang Memang bestlah..Pas lagu HEY KAWAN,Kami main lagu slow sedikit.KU NANTI,crow mula melayang dan menari.Selepas HEY KAWAN dan KU NANTI berlalu,Kami main last song sebuah lagu baru berjuduh 'MIMPI'.lagu tu seolah-olah semua player macam ke saka,seronok giler main.Apa-apa pun gig di D'STUDIO CAFE memang best..crow yang best.Kami layan.Kami setle je,kemas-kemas barang,salam bro sam(Mungkin BOss D'STUDIO CAFE kot)hehehe,dia cakap minggu depan datanglah main lagi.Kami rasa lega.Terima Kasih bro.Kalau ada Kelapangan dan tak bertembung dengan jadual harian semua.Kami datang lagi..Terima Kasih Kepada Semua.Sekian Terima Kasih..I Love You...